Cliëntenraad Thuiszorg Rijnstad
Continue verbetering van kwaliteit staat voor Thuiszorg Rijnstad centraal.
Dit houdt in dat Thuiszorg Rijnstad voortdurend op zoek is naar verbeteringen in het zorgverleningsproces en alles wat daarop van invloed is. Een belangrijk aspect van kwaliteitsverbetering is de mening van de cliënt zelf.
In de dagelijkse praktijk wordt uiteraard al aandacht besteedt aan en rekening gehouden met de mening van een cliënt, bijvoorbeeld door middel van (tussentijdse) evaluaties over het zorgplan.
Daarnaast heeft Thuiszorg Rijnstad een cliëntenraad. Deze zorgt ervoor dat de belangen van alle cliënten worden behartigd. Dit met het doel om goede zorg, zoals cliënten dat willen, te realiseren.
Rechten en plichten
De cliëntenraad heeft rechten en plichten. Deze zijn vastgelegd in de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ). De belangrijkste taak van een cliëntenraad is om de gemeenschappelijke belangen van alle cliënten te behartigen. Om dit goed te kunnen doen heeft de cliëntenraad een aantal grondrechten: het recht op informatie, het recht op overleg en het recht om te adviseren. De cliëntenraad kan ook invloed uitoefenen op de samenstelling van de Raad van Toezicht.
De cliëntenraad bestaat uit cliënten zelf, maar ook mantelzorgers, familieleden en of andere belanghebbenden die een binding met Thuiszorg Rijnstad hebben mogen zitting nemen in de cliëntenraad.
De cliëntenraad van Thuiszorg Rijnstad is opgericht in 2016 en bestaat uit een enthousiaste voorzitter en secretaris.
Periodiek wordt er er een cliënttevredenheidsonderzoek uitgevoerd zodat we nog beter aan kunnen sluiten bij de wensen van de cliënten.
Heeft u interesse om op vrijwillige basis mee te participeren in de cliëntenraad of wenst u nadere uitleg en of informatie te ontvangen, aarzel dan niet om contact op te nemen via het volgende emailadres; clientenraad@thuiszorgrijnstad.nl.
Wilt u meer informatie over de cliëntenraad?
Neem dan gerust contact met ons op
Neem contact op